Nåväl, jag är mer än så!
Om vi nu fluktar lite närmare på mig, av vilka beståndsdelar består mitt liv?
Jag är en grabb som har en hel del intressen. Det intresse som upptar det största tiden för mig är spelautomater. Förstå mig rätt, jag hänger inte på spelhallar och nöter spel. Jo, kanske lite, sen jag 2003 började tävla i flipperspel i tävlingsföreningen Stockholm Pinball. Men mitt huvudintresse är att samla på, och renovera spelautomater, hyfsat många automater! En del behåller jag till samlingen, andra får bli bytesobjekt eller så säljer jag dem för att finansiera inköp av andra roliga spelautomater.
Ett annat intresse är bilar av nordamerikansk ursprung (läs: Chevrolet). Speciellt de tre stycken som är kvar i min ägo. Impalan från 1965, är ett ren.obj som ska göras i ordning senare. Bel Air:en från 1966 köpte jag enbart för att ha något roligt att åka omkring i tills Impalan blir klar. Kingswooden från 1971, är en riktigt snygg modell som troligtvis ska säljas p g a att jag ska minska ner mitt bilinnehav. Den skulle ha blivit min firmabil, men kommer istället att säljas, när den är klar
En Jaguar XJ40 från 1994 är min nuvarande bruksbil. Den och mina två 60-talare är de enda bilar jag kommer att ha kvar efter det att Kingswooden är såld
Ett gammalt intresse som har fått stå tillbaka under många år är musiken. Men framöver så ska jag ta upp musiken igen. Den här gången blir det inte bluesrock, utan mer symfonisk rock, typ Saga, Genesis, Pink Floyd m.m. Det ska bli djäkligt kul att börja igen. Det har kliat i fingrarna ett tag nu. Tyvärr så måste musiken nu vänta lite till då jag nu sen ett år tillbaka, jobbar natt på Keolis och tar hand om SL-bussar. Tidigare jobbade jag em-kväll för en ICA-åkare. Att en så känslig Pepsi-cola-själ som jag, måste transportera 45 ton Coca-cola dagligen, är till viss munterhet för mina vänner. Jag jobbar inte längre som tradarchaffis. Efter ett yrkesliv inom den tunga trafiken så har jag sadlat om. Tidigare körde jag dragbil och trailer mellan ICA:s kolonial-lager i Årsta, och Coca-cola i Jordbro, hela dagarna, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Det var ett rätt så bra jobb som gjorde att jag slapp överanstränga min dåliga högeraxel, som har börjat få förslitningsskador p g a slit med tunga Ica-burar.
Jag nämnde ångbåtsåkande högre upp, jo det är tack vare en fd chef som släpade med mig på skärgårdsbåtens dag för många år sen. Sen fastnade man och idag är jag medlem i stiftelsen Skärgårdbåten samt medlem i stödföreningen för skärgårdens sista koleldade ångare S/S Blidösund. Vi har idag en totalt unik ångbåtsflotta i Stockholms vatten. Vi har S/S Storskär, S/S Norrskär, S/S Saltsjön, S/S Mariefred (koleldad mälarångare som har gått på samma trad under samma namn sen hon byggdes), S/S Stockholm (som har totalrenoverats), S/S Drottningholm och som sagt S/S Blidösund. Till det kommer S/S Motala Express som numera har Stockholm som hemmahamn, och S/S Ejdern som har Södertälje som hemmahamn. Sen finns det flera fd Ångare som har motorierats T ex M/S Västan och M/S Gustavsbergs VII (som motoriserades så sent som 1985 trots stora protester), M/S Enköping, M/S Östanå, M/S Waxholm III (vars ångmaskin ligger som bojsänke i vattnet utanför Waxholm)